Tråd: Donald Trump
Vis enkelt innlegg
Gammel 05-11-20, 10:32   #498
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Donald Trump

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Der er mye som er rart og galt i USA. På begge sider. Og så enorme forskjeller, og mennesker som lever i en fattigdom og nød vi i Norge nok sliter med å forstå at det går an å leve i i det som skal være er i-land. Det er lett å sitte på vår egen opplyste hest og se ned på folk, og glemme at forutsetningene deres er helt annerledes enn våre.

Jeg kommer aldri til å glemme hvor fullstendig kulturkrasj det har å flytte til USA og hvor totalt forskjellige vi var. Det var en helt annen planet på mange vis. En dyrking av sport, Gud og militæret som for meg var helt absurd. For mange er militæret veien ut av fattigdommen, man glor tanketomt på sport på tv på selv de fineste restaurantene, og Gud er noe man bare tror på, uansett.

Disclaimer: jeg bodde i Texas. USA er stort og jeg er klar over at det er noe helt annet andre steder.

Jeg bare tenker på det absurde i at f.eks Erna Solberg skulle avslutte en tale med "Gud velsigne det Norske folk, Gud velsigne våre soldater".

Ikke engang Kongen sier slike ting, enda han har sverget troskap til det Lutherske trossamfunn, og er øverste leder for det militære.