Vis enkelt innlegg
Gammel 05-11-20, 16:20   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skjedde med språket?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Forøvrig mener jeg det er stor forskjell på språkutvikling (Yei!) og direkteimport av utenlandske fraser og ord (Njet!).

Jeg er i utgangspunktet veldig, veldig enig. Men så tar jeg meg i å snakke sånn selv da... Men jeg gjør det bare når jeg spiller brettspill. Da bruker jeg ord som stacke og discard og liknende. Niåringen gjør det så mye at det gjør vondt. Han kan finne på å si at vi har gått ut av melk.....

Mannen min underviser i innføringsemner på universitetet og han sier at det har skjedd en voldsom anglifisering av språket på bare få år. Noen av studentene skriver setninger som er fullstendig uten mening på norsk fordi de har direkteoversatt og ordene som da brukes er ord som allerede finnes i språket vårt, men som betyr noe helt annet.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat