Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-20, 10:53   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordrer du andre? (meninger, tanker, oppfatninger)

Interessant. Jeg er vokst opp med foreldre, særlig pappa, som hadde et sterkt ønske om å ha barn som kunne og ville gi uttrykk for meningene sine. Og jeg har ikke noen problemer med å ta til meg den oppfordringen.

Men i årenes løp har jeg jo lært at man ikke trenger å ta alle diskusjoner heller.

Jeg synes også det er interessant å høre årsakene til at folk er uenige med meg, og jeg håper at jeg har lært meg å ta en del av dette til meg. Det viktige for meg er om folk er faktabasert eller om de angriper person fremfor sak.

Eksempel: Jeg hadde en veldig interessant diskusjon med en kollega av meg rett før valget i USA. Jeg ble relativt sjokkert over at han faktisk ønsket at Trump skulle fortsette som president, men det var interessant å høre begrunnelsene hans. Dette var tydeligvis noe han hadde satt seg inn i, men vi var bare rivende uenige om selve politikken. (Han ønsket seg egentlig en som førte Trumps politikk, men som praktiserte "normal folkeskikk".) Sånne diskusjoner er det jo masse å lære av.