Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-20, 13:22   #20
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utfordrer du andre? (meninger, tanker, oppfatninger)

Jeg skriver på en eksamensoppgave i relasjonell ledelse akkurat nå. Jeg kunne skrevet langt om hvorfor folk kommuniserer ulikt, og hvorfor de opplever kommuniksjon ulikt, og at det danner grunnlag for mang en misforståelse og konflikt.

Jeg er også en som snakker ærlig, direkte og rett fram, og som tror at alle er interessert i å få fram alle sider av en sak, og finne løsninger som er en vinn-vinn-situasjon. Vel, det kostet meg flere år med trakassering på jobb og til slutt jobben.

Med støtte i pensum, kan jeg si at feeback (negativ) ikke skal gies som 'dette er feil, du må gjøre sånn og slik'. Da har den som gir feedback gjort mange antakelser, som det ved grundig gjennomgang kanskje ikke er hold i. I stedet anbefales det som kalles dekonstruktiv feedback, der man i fellesskap ser på situasjonen for å finne ut om dey er gjort feil, og hva som må gjøres videre. Kanskje kan noen oppfatte denne tilnærmingen som tafatt og utydelig, når det egentlig handler om å undersøke alle perspektiver bed situasjonen, samt å ikke overkjøre den andre og dermed kanskje svekke den andres motivasjon og selvtillit.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat