Vis enkelt innlegg
Gammel 03-12-20, 01:12   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør jeg tenke på angående oppvaskmaskin

Stillegående: Veldig viktig. For meg vil det si under 42dB, men butikker vil egentlig si under 44 dB som stillengående. Det er ikke mange maskiner som er under 42 dB egentlig. 39 er det laveste jeg har sett (nettopp kjøpt oss ny), og det stod mellom den og en på 42. Vi har 42 dB på de tre maskinene vi har pr i dag (to hjemme og en på hytta). Høres egentlig ikke.

Innredning: Første man må spørre seg er om man vil ha bestikkskuff eller kurv. Jeg digger skuff, og vil ikke tilbake til kurv.

Strørrelse: Det er mange som hevder de er ekstra store, men det er ikke så mange som faktisk er det. Det ser man med det blotte øyet i butikk. Det er faktisk stor forskjell på en vanlig og en med større plass innmelding (XXL). Har mye å si når man skal vaske fat, litt store tallerkener, flasker etc. Vi velger kun XXL maskiner.

Høydejustering: Veldig greit å kunne justere kurven til glass synes jeg (midtre kurv).

Pop up dør: Dette var et must på vår nye maskin. Drar vi f.eks. på hytta før maskinen er helt ferdig så er det greit at den popper opp selv. Ikke noe særlig å la maskinen stå gjenlukket over en periode.

Justerbar nedre kurv: Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg den løsningen, men det var ikke verdt 5-10.000,- ekstra for å kunne løfte nedre kurv opp så valget var enkelt.

For oss så stod valget med Siemens og AEG. Det ble førstnevnte da vi har god erfaring med det, og de to maskinene det stod om var på kampanje og Siemens var det ytterligere 2000,- avslag på.