Vis enkelt innlegg
Gammel 11-12-20, 14:50   #20
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer jul og korona: Overnatting

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Slik jeg har forstått det er ikke flere dager sammen innenfor. Regelen om maks 5 gjester gjelder fortsatt. Det er kun på to dager at man kan overskride dette. Altså én overnatting og hel påfølgende dag er OK. Da har man brukt opp kvoten. Noen andre må gjerne korrigere meg.

Dette stemmer, men det er da råd og ikke lovpålagte restriksjoner. Og så må en være obs på at lokale regler trumfer, og da er det snakk om lover og ikke råd lengre. Så vidt jeg vet er det Oslo, Bærum, Lillestrøm og Lørenskog i hvert fall som har strengere regler, muligens noen flere av kommunene i "Oslo bo- og arbeidsregion". Der er det maks 10 totalt, uten unntak, med mindre noen av dem endrer forskrift før den tid.

En gjest som overnatter etter et selskap og drar hjem neste dag tenker jeg er helt greit, gitt avstand og alle vanlige råd.

De nasjonale rådene er jo nettopp råd, så det er viktig å gjøre gode vurderinger selv og gjøre litt risikoanalyser dersom en velger å ikke følge dem. Der ligger ansvaret på hver enkelt av oss, rett og slett.