Sv: Dine beste konsertopplevelser?
Min aller beste konsertopplevelse er sær og intern, og befant seg på musikkfestiavalen "Vestafor Virkeligheta" i fjor sommer. (www.froan.no)
En av artistene som deltok er av de store innen irsk folkemusikk - jeg klarer ikke skrive navnet hennes i farta, det er skikkelig irsk. Hun hadde kirkekonsert sammen med en tysk mann som også er stor i de kretser.
Senere på kvelden skulle et lite band fra Trondheim, som også spiller irsk folkemusikk opptre på fiskebrygga. Min kjære var igjen på festivalområdet. Jeg hadde vært hjemom og lagt guttene, og organisert barnevakt for natta.
Vel tilbake på festivalområdet leter jeg opp min kjære, og finner ham i døråpningen på hva som tidligere var en butikk, men nå er en liten pub. Midt på gulvet der, med folk på alle kanter, satt denne berømte irske dama og spilte fele, og jammet sammen med det litte lokale trønderbandet. Helt spontant - og helt fantastisk!
Det var stappfult - ute høljet regnet, så det var nærmest tåke av fukten inne. Jeg klarte å skvise meg inn døra - elget meg fram til bardisken og fikk bestilt et glass hvitvin... Så elget jeg meg videre derfra til å sitte rett foran musikerne...
Ah... det var stort!