Vis enkelt innlegg
Gammel 23-12-20, 00:19   #11
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tradisjon for julaftenmiddagen på restaurant?

Vi feiret jul i USA for 2 år siden (Florida, er kanskje ikke standarden), bøtt still.
Jeg har sett mye på amerikanske julefilmer, og hadde vel en forestilling om hvordan amerikanere feiret jul. Den forestillingen er slettet fra mitt hode.

Vi spiste riktignok hjemme julaften den 24., men 25. hadde vi bestilt bord på en familiedrevet restaurant. Xmas dinner, tenkte vi skulle få smake på den amerikanske tradisjonelle julematen og det fikk vi, og restauranten var stappfull!

På morningen den 25. dro jeg på butikken, kjørte forbi 2 frokostrestauranter, de var også stappfulle. Jeg trodde folket var hjemme og pakket opp gaver og ikke mesket seg i pannekaker på IHOP lizzm.

Her hjemme har jeg inntrykk av at julaften og 1. dag er dager man tradisjonelt skal spise hjemme. Men jeg må jo si at jeg syntes tanken på at man kan dra på restaurant å få alt servert er strålende.

Jeg vet at mange høyfjellshotell er fullbooket julaften og juledagene, mens restaurantene i Oslo er stengt.. Tenk å feire julaften på Bristol! Det hadde vært noe.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 23-12-20 kl 00:27.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat