Tråd: Pizzadeig?
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-21, 22:43   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizzadeig?

Sorry, min er en sånn som gir folk går hår. For jeg har aldri skjønt det med OPPSKRIFT på pizzadeig

Jeg varmer en skvett vann, sånn et par tre dl eller deromkring, kanskje 4 om jeg skal lage to, men de fleste litermålene mine har ikke streker lenger, og uansett tar jeg bare en skvett gryta .

Jeg har mel og gjær, halv pose tørrgjør eller sånn for pizza om vi har, i mikseren, mannen liker å bruke tiop0 mel så vi har ofte en blanding av det og vanlig hvetemel. Og vannet, og olje, sånn en stråle men det surrer rundt et par ganger. Og mer mel til passe deig.

Det blir til en pizza med mye bunn eler to med mindre, eller bare en dersom skvetten var liten eller så var skvetten med vann stor så det blir masse.