Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-21, 12:40   #14
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket turtøy og tursko anbefaler du?

Jeg er i perioder mye ute og har aldri tenkt veldig over hva slags merker som er på klærne som blir med ut. Har som oftest ulltrøye innerst, det kan være alt fra nøstebarn til Pierre Robert, eller noe annet jeg har fått/arvet. Med mindre det er veldig kaldt og forutsatt at jeg skal være aktiv, har jeg en gammel militærgrønn høyhalset med glidelås i halsen i tynn ull som mellomlag. For stilleståing eller kaldere vær bruker jeg gjerne hjemmestrikket ull av et eller annet slag. Så trenger jeg et vindtett lag, når det er knusktørt har jeg en gammel anorakk i bomull, til våtere vær en skalljakke som tåler regn (akkurat nå Stormberg), men ønsker meg en lettere og mer vanntett tynn regnjakke.

På beina har jeg ullsokker og turbukse fra Lundhag. Høst og vår med ullmammelukk fra ukjent produsent. Til vinteren har jeg ull-longs og kan finne på å høyne med boblebukse ved mange kuldegrader.

Beklager om jeg ødelegger tipsetråden, men min erfaring er at billig ofte er vel så bra som det dyre. Men at det er fint om du vet hva du selv liker og trenger. Det viktigste for å trives ute er å være tørr og varm nok, og å ha klær som er gode å bevege seg i.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat