Tråd: Korpstråd
Vis enkelt innlegg
Gammel 10-08-07, 21:23   #34
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korpstråd

Jeg spiller enda jeg, og er vel en av de få som har lagt sluttet med fotball til fordel for spillinga

Begynte på trombone som 9-åring, etter 2 år var fortsatt trombonen for stor for meg, så jeg gikk over til kornett. Etter noen år, så manglet korpset althorn, så jeg bytta til det. Måtte være litt fleksibel når det var en liten skolekrets (hele skolen bastod av ca 50 elever) for å greie å holde fullt brass band. Kan heller ikke huske at det var noen særlig kamp om å sitte på førsterekka, ble naturlig opprykk etterhvert som du ble eldre.

Det aller morsomste i skolekorpskarrieren var 17. mai og stevner. Den helgen hver vår var kjempeviktig, ikke spillemessig altså, men på grunn av alle de kjekke guttene man traff

Ble etterhvert voksenkorps og nå ble det enda mer gøy. Mye på grunn av det sosiale, men også fordi utfordringene ble større og korpsene bedre. Etterhvert så kom jeg begynte jeg i et janitsjarkorps og byttet til walthorn. Siden har jeg vekslet mellom althorn og walthorn. Per i dag er det walthorn som gjelder og jeg håper jeg får til å kombinere korpset og baby etterhvert.