Sv: Tør du gå på villis?
Opprinnelig lagt inn av meisje, her.
Jeg er litt forsiktig. Her jeg bor blir det merket løype på fjorden når det er sikkert. I dag gikk 5 stykker gjennom isen utenfor kalvøya, fordi folk går utenfor oppmerket sone. På vann tør jeg bare dersom det er en merket løype.
Her bor jeg også.
jeg var på isen i går, jeg ELKSER å gå på skøyter på villis, det er noe av det aller fineste jeg vet om.
Jeg fatter og begriper ikke at folk må gå utenfor merket løype når det er åtte kilometer sjekket og sikret løype å gå.
På vann tør jeg hvis jeg er kjent og vet hvor det er bekkeløp ut og inn - der er det ofte usikker is.
Jeg har gått mye på skøyter på Sognsvann og Østensjøvannet i Oslo - jeg husker ennå en magisk kveld i barndommen da vi var hele storfamilien med tanter og onkler og fettere og kusiner på skøyter i fullmånelys på Østensjøvannet. Med bålkos og kakao.
Men fjordisen her vi bor, er altså helt fantastisk. I går gikk vi helt til solen hadde gått helt ned og himmelen var en masse nyanser fra oransje til rosa til blå og spilte seg i isen. 
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|