Sv: Barnetv og barnekanaler?
Jeg liker ikke helt de kanalene som sender tegnefilmer og barne-tv hele dagen. Jeg har tilgode å se noe jeg liker der, kanskje med unntak av Disney. Uansett så har vi aldri på TV midt på dagen så jeg vet jo ikke nøyaktig hva som går der heller. Vi ser stort sett bare på barne-tv og av og til om morgenen i helgene.
Barne-TV på NRK er iallefall mye bedre nå enn da jeg var liten. Jeg syns mange av produksjonene er bra og vi har kost oss med Kalle og Molo, Linus i svingen, Barnas supershow og andre av de norske produksjonene. Noe av det importerte liker jeg også, svenske "Gjengen på taket" for eksempel. Svenskene er i det hele tatt veldig gode på å lage barne-tv, og vi ser mye på svensk tv. Jeg syns de nevnte programmene står seg i den forstand at både voksne og barn hjemme hos oss liker dem og kan se dem sammen.
Ellers så syns jo jeg som voksen at det er mye elendig barne-tv. Jeg liker ikke Fiffi og blomsterbarna, Postmann Pat, Mummi, Robot gjengen for eksempel. Jeg syns det sendes mye dårlige importerte tegnefilmproduksjoner. Men det er jo en vesentlig detalj at JEG ikke er i målgruppen for barne-tv. Og Vesla liker jo en hel del av disse programmene veldig godt. Det er kanskje en bedre måte å måle det på.
|