Sv: Middag: Morsdag/valentinsdag/søndag
Fastelavn, så vi må bake boller.
Mulig vi får boller og kos hos mamma dagen før, de hadde farsdag på lørdagen i høst (for søndagen kunne ikke min bror med familie, og lørdagen var vi derved bare 8 gjester og derved 10 max i huset, som var regelen den gang, og hun syntes det var smart, for da kunne ungene få ha sin egen farsdag med sin egen far på søndagen.
Men vi må vel bake boller selv uansett. Ellers er det middag med oss og ungene, ikke noe romantisk middag for to, og den er ikke planlagt enda nei.
Men noe godt bør det vel være, og mannen kan gjerne stå for matlagingen, så bare han ikke har planlagt å bruke den posen med rødløk han har kjøpt akkurat da, så skal jeg vel være glad (Han er den eneste i huset som liker løk, og vi har egentlig aldri annen løk i hus enn sjarlottløk, særlig i grillsesongen (som strekker seg langt i begge ender, vel og merke) Men nå har vi både gul løk i strømpe og en pose med rødløk???? Og det nærmer seg morsdag/valentinsdag-søndag og jeg vil ikke ha løksuppe altså!
Kos meg ekstra er gjerne basert på oksekjøtt, enten det er biff eller sosekjøtt/kjøtt i mørke eller noe derimellom, ei god steik er også godt, men bare en av tre unger er glad i det, så kanskje kylling? Vi får se.