Vis enkelt innlegg
Gammel 10-02-21, 15:02   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Meget spesiell planløsning, tror ikke dette blir solgt raskt. I tilegg syns jeg det var veldig merkelig å montere armatur for et evenuellt fremtidig badekar på begge badene. Jeg ville ikke ønsket badekar på begge badene og ihvertfall ikke med sånne armatur på den ene kortveggen. Skivebom på planløsning i begge etasjer.

Det er nok en grunn til at man legger ut til salg istedenfor å flytte inn selv.

Jeg forstår av salgsrapporten at de har bodd der, men det er også en tvist med utbygger.

Hadde det vært mitt hus, så hadde jeg halvert størrelsen på vaskerommet, og satt inn toalett og dusj der. Jeg hadde snudd det svartvannsrommet, så det spiste mer av gangen enn av stuedelen. Jeg hadde droppet ett av badene oppe, og heller bygget et soverom der slik at man kunne ha en større stue på midten. Og sikkert også bygget igjen åpningen.

Men det kan jo hende huset er bygget helt perfekt etter denne familiens behov, og at de ikke samsvarer med mine. Men jeg tipper huset går fort, det er veldig populært å bo der.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

20-40 avganger pr uke eller måned?
Uansett høres det sentralt nok ut for en fra bøgda. Det går jo vei dit?

Det blir jo totalt meningsløst å sammenlikne med Finnmarksvidda, liksom. Det er ikke tvil om det er usentralt sammenliknet med her vi bor, med fire busser og to trikker innen fem minutters radius som hver går omtrent hvert femte minutt. Men det blir jo et valg. Å kjøre i hverdagen er ikke et aktuelt valg for folk som bor i Oslo.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

I følge en byggmester og en elektriker jeg kjenner så er mange arkitekter bare opptatt av "estetikk", og overhodet ikke opptatt av funksjonalitet.

(Det gjelder virkelig ikke alle, men jeg skjønner hva de mener. Og en del nybygg er altså så knote-dustete designet at jeg blir helt matt.)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns det er interessant å lese Morgenbladets anmeldelser av nybygg, og blir stadig forbauset over hvor DÅRLIG man kan velge å bygge noe helt nytt. Man tenker liksom at "nytt er strøkent", men så kan det være noe skikkelig sarv.

Det er ikke alltid arkitektenes skyld, altså. Ofte så vil utbygger ha det billigst mulig, og benytte seg av mest mulig ferdigløsninger. Veldig ofte har arkitektene en ekstrem trang ramme for hva de kan tillate seg, med mindre det er et prestisjeprosjekt.

Sist redigert av Tallulah : 10-02-21 kl 15:11.
Tallulah er ikke aktiv