Sv: Gamle katter som blir uoppdragne
Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.
Vi har en tretten år gammel katt. Alltid vært veloppdratt. Vi fikk kattunge for en tid tilbake, og gamlingen taklet det så der. I ettertid er han blitt skikkelig ufyselig uoppdragen. Stjeler mat, snafser i kasseroller, stjeler koteletter og bare..
Er det alderen eller er det et slags trass over kattungen? Er det noen måte å avvenne han dette?
Huff! Jeg visste ikke at man kunne oppdra katter, de kattene jeg kjenner, er veldig egenrådige og gjør omtrent det de vil.
Jeg vil anta at han reagerer på at det er en konkurrent i hus?
Jeg har bare erfaring med hundeoppdragelse (og er ikke veldig god til det heller, egentlig) og mine hunder lærer seg nye ting hele tiden, så hos oss har det heldigvis aldri vært for sent. Og mine glemmer også fort - særlig slike regler som at man ikke hopper opp på bordet og spiser maten som står der, selv om noen har satt stolene slik at det er mulig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|