Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år
Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.
Dette har jeg virkelig ikke peiling på, men tillater meg å synse litt likevel. Jeg vil tro det er betydelig mer risikabelt å trekke inn en annen gjerningsmann enn å drepe to personer samtidig. Det å være sammen om et drap innebærer jo å gi fra seg betydelig kontroll både før (dersom det er planlagt), underveis og, ikke minst, etter drapet. Derfor vil jeg tro at det er vanligere å drepe alene enn sammen med noen, selv om det er to ofre.
Og til denne konkrete saken; nå kjenner jeg ikke detaljene så godt, men de ble knivdrept, ikke sant? Og voldtekten(e) kan ha skjedd etter drapene? Det høres vel gjennomførbart ut, det (Igjen, behov for å understreke at jeg ikke aner hva jeg snakker om.)
Jeg har tenkt det samme. Men så tenker jeg et man helt sikkert kan skremme små jenter så mye at de blir paralyserte og ikke våger røre seg om man har kniv. Jeg leste litt av begrunnelsen til gjennoptakelseskomiteen, og forstod det som om Andersen faktisk har forklart ham var alene med dem en stund (mens VJ var og sendte smser?). Jeg skummet bare. Det ble for sterkt å lese beskrivelsen.