Sv: Er jeg virkelig rasist?
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Om man ikke vet om folk er fra Brasil, Karibien eller Afika, kan man si at de er svarte. Det er helt greit og et uttrykk de bruker selv. Hvis man vet hvor der fra, sier man selvsagt at de er somaliere, kongolesere eller gambiere. Vi er hvite, eller for de mer interesserte, nordmenn.
Jeg hadde automatisk tenkt uopplyst dersom noen sa "neger" om en svart. Jeg regner også min tante som rasist som kaller folk av ikke-etnisk-norsk opprinnelse for "våre nye landsmenn med -tonefall. Hun prøver å være PK, men er rasist og det skinner så innmari igjennomat det er helt patetisk.
Jeg blir helt av det. Diskriminering av kvinner, homofile og folk med annen hudfarge enn skinnende hvit gjør meg rasende.
Mim sier det veldig bra!
Jeg har også en slektning i nærmeste familie som titt og ofte sier at afrikanere har mindre hjerner enn resten av jordas befolkning .... Jeg går ut av mitt gode skinn hver gang det skjer..... (som stort sett er når det er en eller annen afrikansk kriminell som er tatt)