Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-21, 09:26   #19
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Det lange håret er vår kulturs hijab"

Når jeg startet som leder i en håndverksbedrift, hadde jeg langt hår og hadde nettopp gått masse ned i vekt, så jeg synes det var gøy å kle meg i litt tøffe hverdagskjoler og skjørt for første gang i livet. Jeg var mye på møter med både håndverkere og andre i byggebransjen (iOslo) og det gikk jo tålelig greit. Det var vel dialekten min som var mest i fokus i starten (enkelte var ganske stygge i møte med min dialekt på den tida, men det er en annen sak). Etter et halvt års tid gikk jeg lei det lange håret fordi vektnedgangen gjorde håret tørt og stygt, så jeg klippet meg pinnekort. Samtidig besluttet bedriften at vi skulle koste på oss arbeidsklær med logo. Jeg tasset derfor rundt i håndverkerbukse med bedriftslogo og tilsvarende genser og med kort piggsveis. Det var komisk å oppleve at de jeg møtte faktisk trodde jeg var håndverker. Jeg ble tatt nye mer seriøst faglig sett, iallfall helt til jeg fortalte at jeg slett ikke kan dette faget, min rolle er administrativ. Jeg vet ikke om håret eller klærne var det avgjørende, men forskjellen var stor. Nå har jeg langt hår igjen, men nå er jeg så sjelden ute blant folk at jeg ikke har fått testet effekten.

Bare det at vi kaller en kort frisyre for tøff, forteller vel sitt. Jeg har aldri hørt noen omtale langt hår som tøft.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat