Vis enkelt innlegg
Gammel 08-03-21, 15:30   #62
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [8. mars] Erna vil ha flere barn - hva skal til for din del?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Så alle er enige om at ikke staten kunne gjort noe for å vippe dere over på flere barn?

Kontanttilskudd? Gratis bil? Gratis barnehage og SFO? Et ekstra års permisjon som kunne tas ut som deltid i hele førskolealderen? Ettergitte studielån? Skattefradrag? Husmorvikarer?

Det er mye staten kunne ha gjort for å gjøre det enklere hvis jeg hadde fått et barn til selvsagt, men i tillegg måtte jeg hatt lyst på en til. Og det har jeg på ingen måte. Jeg var skikkelig fed up av baby- og småbarnsmas etter tvillingene, og har ingen følelsesmessige behov for å oppleve det igjen. Hadde jeg blitt uplanlagt gravid så hadde jeg selvsagt greid det, jeg hadde nok ikke tatt abort. Men jeg måtte gått igjennom en lang og tung mental prosess før jeg hadde greid å se det positive i det.