Vis enkelt innlegg
Gammel 12-03-21, 13:43   #62
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Viktig undersøkelse

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det er sikkert litt fordi «verken» var eneste tillatte form i normert bokmål fra 1959 til 2005.

Aha! I den perioden (altså, fra 1978, da) skrev jeg svært lite bokmål, bare det lille som var av sidemål på skolen. Ganske sikker på at jeg fikk lov til å skrive hverken der. :grubler:

Jeg skrev nynorsk frem til jeg begynte å jobbe, og etter det mest engelsk, egentlig.

Jeg er nok preget av at mye av det jeg leste som barn og ungdom, ikke var samtidslitteratur. Ganske sikker på at det stod "hverken" i både Bøgenes beste, Gyldendals Gode Guttebøker, Fem-bøkene, Alexander Kielland, Jane Austen og det meste andre jeg slukte.