Sølvbryllup - tradisjoner, skikker, dos and don'ts o.s.v.
Neida, det er ikke ennå, det er to år til, men fordi det jo ikke er noe å planlegge for nå så har jeg tenkt en del på det.
Vi har ikke hatt noen store bursdagsfester, altså ikke sånn leid lokale mange med mange folk, ei heller var bryllupet vårt noen stor ståhei i sin tid, så jeg har sett for meg at sølvbryllup bør og kan bli noe skikkelig stort! 
Men da må jeg ha mer info. Er det tradisjoner og skikker og alt med seg som bør tas hensyn til? Tabber man bør unngå? Ting man absolutt bør huske?
Jeg var i et veldig hyggelig bryllup der brudeparet presenterte alle de tilstedeværende med et par setninger sånn at alle skulle vite hvor de andre "kom fra", i.e. slektninger, studievenner, omgangsvenner og så videre. Er det en greie? Jeg tenker at hvis vi skrangler i hop alle vi har samlet opp på vår vei, så vil det være folk der fra ulike epoker av livet som ikke vet om hverandre, sånn at en liten introduksjon kunne være på sin plass.
Har man toastmaster? Ev. hvorfor eller hvorfor ikke? Er det noen taler som er opplagte (obligatoriske) eller kan det være litt etter om noen vil bidra eller ikke?
Jeg tenker jo først og fremst at det skal være en hyggelig fest, men hvis noen har tips og råd, både til feller å unngå og gode idéer til å gjøre det til en fin kveld for alle, så blir jeg veldig glad.
Hva med mat og drikke? Jeg ser for meg at en buffet-variant gir løsere stemning enn sitt-ned-middag selvfølgelig, men jeg vil jo gjerne at det skal være litt høytidelig også da, ikke bare en hvilken som helst fest.
Har du vært i sølvbryllup eller en stor, rund bursdag eller noe annet som kan sammenliknes som var skikkelig vellykka og du vet akkurat hvorfor, så del!