Vis enkelt innlegg
Gammel 16-04-21, 09:36   #53
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.924
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fugler på fuglebrettet

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Ugler er magisk!

I morges våknet vi til tranesang, så da er det vel vår, selv om snøen fortsatt ligger på jordene. Jeg har lest om noen som la ut mat til tranene slik at de kom helt inn til huset, så tenkte å utvide fuglematingen nå utover og håpe på å få lokket dem litt nærmere.

Herlig å våkne til!

I går så jeg en av de for andre gang. Satt helt øverst i den store grana vår.

Jeg var usikker på hvilken ugle det først var, så sendte opptak av den til en mann som driver og merker katteugler i bygda vår, han blir omtalt som "uglemannen i NN" ("bygda vår"- 30 000 innbyggere). Han kom opp i påska og gjorde lydopptak av den. Da jeg sa jeg hørte to i samme tre, sa han jeg hadde trukket gull-loddet! Er vel ikke så vanlig med hekkende hornugle-par i hagen.

Litt gøy, først hørte jeg den litt utenfor eiendommen, trodde jeg. Så så jeg den i et tre i hagen vår. På den tiden hørte jeg noe jeg trodde var en annen ugle på motsatt side av huset vårt når jeg la meg. Var nok en hunn, for lyden var litt anderledes. Nå hører jeg begge disse lydene fra samme tre! Nå har de tydeligvis funnet hverandre og slått seg sammen i grana. Litt morsomt å ha vært med på at de har funnet hverandre.

Uglemannen skulle visst komme og gjøre opptak av de to sammen og.

Noen ganger går samboeren og hunden sene lufteturer. De ser nok på oss som inntrengere, en kveld seilte ugla mot de, og sirklet over de. Kanskje det er tegn på at de har egg.

I kveld har jeg ei god lykt klar så jeg kan lyse mot den fra soveromsvinduet.

Uglemannen sa vi ikke måtte finne på og sette opp stige og prøve å se på reiret, da angriper de med kvasse klør, ingen fare skrev jeg.

__________________
When you know better, you do better.

Sist redigert av Ine : 16-04-21 kl 15:35.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat