Tråd: Rusreformen!
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-04-21, 12:49   #2
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rusreformen!

Jeg må innrømme at jeg ikke har satt meg veldig inn i dette og sikkert er påvirket av hvem jeg følger på Twitter.

Jeg synes det virker som om forslaget er en god ide. Vi har ganske lang erfaring nå på at kriminalisering ikke virker og dersom avkriminalisering kan gjøre det lettere å gå inn med hjelp, også fordi venner og andre i større grad tør å si fra om noen som begynner å bruke rusmidler, så tror jeg at det er en god ide.

Nå er jeg også blant dem som mener at man burde vurdere å legalisere flere rusmidler enn alkohol uansett. Jeg vil gjerne ta pengene og insentivene vekk fra kriminelle og ha en åpenhet som gjør at folk kan få hjelp.

Jeg er veldig, veldig skuffet over Arbeiderpartiet i denne saken. Det etterlatte inntrykket er absolutt at den eneste grunnen til at de ikke vil gå inn for dette er at det ikke var de som kom med forslaget. Selv om jeg er fornøyd med at representantene fra Bergen var på "rett side" i denne saken, så ser jeg at dette kan være spikeren i kisten for en arbeiderpartivelger som allerede var litt på vei bort.

Jeg har likt Jonas Gahr Støre, men nå har han snart skuffet meg litt for mange ganger. Og de som har blitt sendt frem for å forsvare dette i Dagsnytt 18 har ikke representert partiet på en god måte.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat