Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-21, 23:14   #11
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.495
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Selvbestemt abort fram til uke 22

Dette er så vanskelig! Jeg kjenner at det stritter i mot meg at det skal være fritt fram å abortere friske, levedyktige fostre fram til 22 uke. Samtidig, hvis det skulle skje at en gravid kvinne virkelig, virkelig ønsker abort i uke 21, da er vel omstendighetene så ille at det antagelig er riktig at hun får bestemme selv?

At de som er gravide med syke fostre må via en nemd mener jeg er fullstendig hårreisende. De bør få muligheten til å rådføre seg med ulike eksperter og spesialister, men at et nemd skal godkjenne å fjerne et foster som ikke er levedyktig, eller som utgjør en fare for mors liv, det er meningsløst.

Jeg tror jeg lander på at jeg syns det er ok med selvbestemt abort fram til uke 16, og at det ikke er noen grense eller nemd involvert hvis det er snakk om syke fostre.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat