Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-21, 08:01   #18
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Selvbestemt abort fram til uke 22

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

I min tidlige ungdom var jeg i et kristent miljø, men retten til selvbestemt abort kjempet jeg hardt og innbitt for. Det var lett når abortgrensen var ved uke 12. Da veier fosteret i underkant av 20 gram, og er virkelig bittelite.

Moren min var i tillegg operasjonssykepleier og fortalte at langt de fleste abortene ble utført lenge før den tid.

Jeg tror nok at det vil være snakk om et svært lite antall aborter som ønskes utført mellom ukene 12 til 22 med mindre fosteret er sterkt skadet eller det er fare for mors liv (som jeg har all mulig forståelse for). Men jeg synes det er trøblete at muligheten oppstår.

Muligheten oppstår ikke. Den er der allerede.
Om jeg husket rett så er det under en håndfull som får nei av nemda pr år. Altså 2-3 stk. Vi har nemdbehanding uten at det har noen praktisk betydning. Da bør den fjernes.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat