Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-21, 10:45   #35
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Selvbestemt abort fram til uke 22

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vi tillater i dag abort på fostre som kan leve, men som pga. sykdom vil bety en økt belastning for foreldrene og reduksjon av livskvalitet etter vår standard. Det er viktig å være klar over at for noen kvinner kan også det å få et helt friskt barn innebære en ufattelig belastning. Det blir for meg rart å skulle tvinge det gjennom bare fordi jeg ikke opplever det slik selv.

Om jeg, i et hypotetisk scenario, skulle blitt gravid nå, og funnet ut at jeg fikk et alvorlig sykt eller pleietrengende barn, måtte jeg faktisk tatt en ordentlig vurdering. Det gjorde jeg ikke da jeg fikk de andre to, men erfaring har gjort meg mer klar over hvor utrolig heldige vi var med de første to. Det er også mange flere personer å ta hensyn til i denne familien nå.

OM det hadde ført til abort, så utelukker jeg ikke det, men det hadde nok ført til utrolig mye hjertesorg, og ville på ingen måte vært noen lett utvei. Det finnes ikke enkle utveier når det har gått så langt.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat