Tråd: Rusreformen!
Vis enkelt innlegg
Gammel 28-04-21, 09:56   #6
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rusreformen!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er jo både kjent, og implementert i kriminalsystemet, at straff virker bedre mot noen forbrytelser, enn andre. Det er er ikke trusselen om fengselsstraff som gjør at folk ikke dreper andre, for eksempel. Men det har stor effekt når det gjelder "kaldt avmålte" forbrytelser, som økonomisk kriminalitet. Og det ser ikke ut til å ha noen særlig betyding for de som allerede er rusavhengige. Så ser jeg poenget overfor ungdom, og syns det er det vanskeligste med reform.

Ja, jeg ser også poenget med at de tunge rusmisbrukerne heller skulle hatt mer hjelp enn straff. Det er derfor jeg mener at det må mer ressurser til inn i psykisk helsevesen. Det må til et tettere samarbeid mellom helsevesen og politi. Det blir i mitt hode feil å starte med en avkriminalisering, som i mitt hode fort kan føre til flere misbrukere, og ikke noe mer ressurser til forebyggende arbeid, oppfølging, alternativer for tunge rusmisbrukere ol.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat