Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?
Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.
Jeg kan love dere at her er det så mye andre ikke vet, at det ikke gir mening å spekulere. Å bli utsatt for mobbing i arbeidslivet er en så ekstrem påkjenning at ikke noe av hennes oppførsel trenger å si noe om henne som person. Man blir presset og manipulert så til de grader at ledelsen greier å framprovosere en ønsket reaksjon, for så å bruken det mot vedkommende. Det hun beskriver er svært gjenkjennelig fra andre mobbesaker.
Hun er tøff som tar dette til retten, men selv om hun skulle vinne, taper hun allikevel. Men mulig hun vil føle en viss rettferdighet som kan gi henne noe fred.
Hvis dette hadde vært et enkeltstående tilfelle som ble blåst ut av proporsjoner, så hadde jeg vært enig med deg. Men det kom en del frem i går, som er dokumentert gjennom e-poster og SMSer, som får meg til å tenke at de som har vært utsatt for mobbing i denne saken ikke er henne, men de som har jobbet sammen med henne.
Noe av det som ble trukket frem i går var et intervju med henne for noen år siden der hun sa at "enten er jeg drithappy eller fly forbanna", hvor hun beskriver seg selv som en "enten-eller"-person. Og, skal jeg være helt ærlig, så er det faktisk en del av det å være voksen, at man må evne å legge bånd på seg selv sammen med andre mennesker. Det er ikke greit å skjelle ut kolleger, selv om man er en hissig type. Og det går fint å legge bånd på seg, selv om man i utgangspunktet er ganske frittalende og fyrrig av natur.
|