Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?
Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.
Jeg vet bare at det er svært mye man ikke vet, og derfor skal man være svært forsiktig med å uttale seg. Det jeg ser, er at det er mye i denne saken som er felles med mobbesaker. Og i mobbesaker bedriver de som mobber karakterdrap, og er i en slik posisjon at de greier å framstiller den de mobber akkurat så negativt som de selv ønsker. Mobbesaker er ekstremt krevende. Det er ikke uten grunn at min advokat frarådet meg å gå til rettssak. Det er blant annet det som utspiller seg i denne rettsalen, som hindrer de aller fleste som blir mobbet på og fra jobb, til å gå til sak, og som dermed gjør dem i praksis rettsløs. Og det er derfor et skrikende behov for å få opprettet en annen instans, som et varslerombud, for å avhjelpe denne problematikken.
Jeg skjønner at dette er en sak som fører til sterke følelser hos deg. Men i denne saken er jo at det er LA som gikk først ut i media, og selv det hun har lagt frem taler ikke i hennes favør.
Jeg syns opprinnelig synd på henne, og lurte på om hun var blitt ofret for å gjøre plass til yngre krefter. Men mye av det som er lagt frem, også av hennes side, tegner et bilde av en skikkelig diva, som behandlet kolleger ganske dårlig.
Når man selv velger å gå til media, og fronte saken der, så må man faktisk tåle at det spekuleres i den. Så enkelt er det. Det at hun føler seg dårlig behandlet er ikke ensbetydende med at hun er dårlig behandlet. Det er det som skal avklares i rettssaken.
|