Sv: Finnes det god dekning av Line Andersen-saken, noe sted?
Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.
Jeg skjønner at dette er en sak som fører til sterke følelser hos deg. Men i denne saken er jo at det er LA som gikk først ut i media, og selv det hun har lagt frem taler ikke i hennes favør.
Jeg syns opprinnelig synd på henne, og lurte på om hun var blitt ofret for å gjøre plass til yngre krefter. Men mye av det som er lagt frem, også av hennes side, tegner et bilde av en skikkelig diva, som behandlet kolleger ganske dårlig.
Når man selv velger å gå til media, og fronte saken der, så må man faktisk tåle at det spekuleres i den. Så enkelt er det. Det at hun føler seg dårlig behandlet er ikke ensbetydende med at hun er dårlig behandlet. Det er det som skal avklares i rettssaken.
Jeg har bearbeidet mine erfaringer, slik at dette vekker faktisk ikke sterke følelser i meg. Det er mer så jeg undres over realitetene i denne saken. Men det er som du sier, dette skal avklares i rettsaken, og da bør andre holde seg vekk fra å synse.
Det er en side til jeg vil dere som synser skal være obs på. Uansett hennes adferd, og i hvilken grad den kan forklares og forsvares eller ikke. I dag, som alle andre dager, er det svært mange som er dypt fotvilet fordi de mobbes på jobb, og en del av dem tenker på å ta livet sitt. Å se at det spekuleres i en sak som denne, vil sannsynligvis føre til at flere av dem føler seg enda mer maktesløse og fortvilet.
|