Vis enkelt innlegg
Gammel 20-05-21, 09:58   #21
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.874
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge grånende hår selv?

Vet ikke hvilken farge du har.
Jeg er opprinnelig nesten sort. Ikke nå lengre da. Jeg er nok svært grå men skjuler det så godt jeg kan.
Ift mørke farger; det viktigste er at du ikke velger for mørk farge og at du passer på å ikke farge hele håret like lenge for da blir det bare mørkere og mørkere utover i lengdene for hver gang du farger.

Jeg bruker kun helfarger, altså mest av nr 7 og litt av nr 6. Nå har jeg også begynt å ha oppi en liten dæsj av 7.31 for jeg ønsker en gylden glød. Du kan bruke farge med .1 men den gir en kald farge og jeg ønsker ikke å ha det for matt enda. = askefarge. Den blir utrolig blass/matt på mitt hår og jeg ser enda mer grå ut.

Veier opp på vekt. Du skal ha 1del farge og 1,5 del av developer.
Så farger jegførst kun i hårfestet/utveksten over hele hodet og i tinningen. Lar det sitte i 35min. Så tar jeg det lille som er igjen og drar utover i håret.
Skyller raskt sånn at håret blir vått og skummer opp fra hodebunnen og løfter liksomfargen utover etpar-3 miutter og skyller. Sitter i tilsammen ca 45-50 min.

Jeg har holdt på med hjemmefarging siden jeg var rundt 17 år og har prøvd det meste av lilla og rødfarger og sort så jeg "kan dette" ganske bra. Og vet hvordan håret mitt reagerer.

OM jjeg aldri hadde farget før så hadde jeg kjøpt en litt lysere farge enn håret og prøvd litt først. Feks i underhåret ved øret etter noe sånt. Kun i etterveksten og latt det sitte i 25min og sett hvordan det ble første gangen... feks.

Ville tatt etpar uker med kuring først sånn at håret ditt er sunt og før farging.
Kan du legge inn bilde av håret ditt så vi får se hvilken farge du har så er det lettere å vurdere farge.
Det viktigste er at du ikke velger for mørk farge for det blir mørkere enn det ser ut på bildene. Og om du har lyst hår så har jeg ikke peiling altså. Jeg kan mørkt hår.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat