Vis enkelt innlegg
Gammel 22-05-21, 17:23   #83
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir det streik neste uke for lærerne tror dere?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men foreldrene vet ikke hvor mye innsats læreren legger i å få ro i klassen uten å nødvendigvis få det til med mindre det er akkurat deres barn som er den største utfordringen. Det er et feilspor å ikke anerkjenne at veldig mye av jobben vi gjør er, og også må være, usynlig for foreldre. Undervisning er også en toveis greie og jeg er verdens beste lærer for noen elever og kanskje middelmådig for andre. Det blir rart å late som om alle lærere har evne til å være en fantastisk lærer for alle elever om de bare gidder.

Jeg tror ikke jeg har sagt at alle lærere har den evnen. Som mye annet er det faktisk et visst element av talent i tillegg til å ha lært seg f.eks. teori om relasjonskompetanse og evne til fagformidling.

Det jeg sier er at det er stor forskjell på både timer lagt ned og evne til å få gode resultater både faglig og sosialt. Men dette er likevel altfor diffust til å dele ut lønn på grunn av det. Det fører dessverre ikke noe godt med seg, bare misunnelse og trynetilleggførlelse.