Tråd: Egoistisk
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-07, 16:28   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egoistisk

Hm.. Kan man si at det finnes positiv og negativ egoisme? Med negativ mener jeg at egenhensyn i for stor grad går utover andre mennesker.

Noen vil vel uansett synes at det å reise fra barna en helg er en egoisme av arten som går for mye ut over andre mennesker. Andre ikke. Så da er vi vel tilbake til "start" ifht problemstillingen. Jeg tenker at dette også med etikk og holdninger å gjøre.

Egoisme som generelt begrep gir meg mer negative assosiasjoner enn når vi snakker om en egoistisk handling. Da da definerer man hele personen. Generelt i samfunnet tror jeg nok uansett begrepet egoisme oppfattes som noe negativt. Vi kan jo begynne å prøve og ufordre folk ifht begrepet framover, da blir det nok litt rabalder.