Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-21, 09:29   #5
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Storm og sønn skal (kanskje) male rom

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Takk, dette er gode råd. Jeg trenger vel ulike størrelser på ruller også? For det er litt kriker og kroker på det ene rommet. Aviser er lurt ja, samme med fargeprøver!

En ting jeg lurer på, er hvordan ett strøk blir bare ett strøk, blir det ikke fort at man drar over samme område mer enn en gang? Og at det noen steder blir to drag over og andre fire? Blir det da ujevnt i fargedekningen?

Jeg bruker pensel mot listene oppe og nede og i hjørnene, synes det er bedre enn liten rulle. Stor rulle til veggene.

Det blir ofte ujevnt etter første strøk nettopp fordi du drar over mer noen steder enn andre, men du drar jo ikke bare en gang noen steder. Du drar rullen fram og tilbake flere ganger til det ser passe jevnt ut. Men som sagt, når første strøk tørker ser det stort sett ujevnt ut. Dette blir bra etter andre strøk. Hvis du skal male over mørke vegger med lysere farge, må du noen ganger male tre strøk, men jeg har aldri opplevd det når jeg har malt mørkere over lyst.