Sv: Kjøkken tilknytta spisestue: Hva slags farger og materialer?
Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.
Jeg tenker at eikespiler og matt sort risikerer å bli datert ganske raskt i alle fall.
Kjøkkenet med eikespiler ligner jo litt på et Unoform-kjøkken (mulig dette er fra en annen produsent). Det har vært i produksjon siden slutten av 60-tallet så er tidløst enn det skal det vel godt gjøres å få det. Jeg er enig i at svarte kjøkken kanskje ikke er like tidløse
Hvis jeg skulle ha minst mulig "kjøkken-preg" på kjøkkenet så ville jeg sørget for at hvitevarene var minst mulig synlige. Dvs. integrert kjøleskap og oppvaskmaskin, ingen synlig mikrobølgeovn, koketopp som går mest mulig i ett med benkeplaten og ingen kjøkkenmaskiner/kaffertrakter o.l på benkene. Valg av farge/materialer tror jeg har mindre å si for å få til stue-preg. Jeg hadde heller fokusert på rene og enkle farger.
Hvilken stil liker du ellers? Har du en lys og luftig stil, så kan et hvitt kjøkken gli godt inn og gi stuepreg. Liker du derimot mørkere farger på vegger og møbler, så vil den hvite innredningen "poppe" mer fram. Liker du en mer landlig stil, så tror jeg at det ville passet med mer profilerte fronter, kanskje malt i en farge som du trives med