Sv: Hva serverer du til sommergjester?
Gjester som kommer uanmeldt/på kort varsel får vafler. Alltid. Vi har alltid rørt jordbærsyltetøy i fryseren (jordbærdyrkere i familien) og som regel rømme i kjøleskapet siden vi har taco ca en gang i uka, og jeg har svart belte i vaffelrøre. Melder de sin ankomst slik at vi har tid til å løpe på butikken før de kommer, så havner det gjerne en boks med is på bordet også.
Hos oss er det praktisk med grilling da, så det blir en del av det. Så har jeg oppskrift på en veldig god foccacia som bruker å gjøre lykke, ved siden av en eller annen god suppe. Tomat- eller blomkålsuppe er det jeg lager mest, siden jeg har det "i fingrene" uten å måtte lete fram oppskrift, og jeg som regel har ingrediensene i skapet.
Mannen lager gjerne pizza, da en rekke pizzaer av italiensk type, med ulikt fyll. Han koker av og til en stor gryte med veldig god pizzasaus fra bunnen av, som han fryser ned i porsjonspakker, så det har vi som regel også i fryseren. Trenger bare mozarella og basilikum (som vi har i hagen om sommeren).
Grinete unger blir som regel lykkelige av pølser, og lykkelige unger = lykkelige foreldre. Det enkleste er ofte det beste.
Sist redigert av My : 21-06-21 kl 20:42.
|