Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-21, 21:05   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjengs takst, bryllupsgave nu for tiden

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Men hvorfor skal man måtte betale for seg som gjest? Jeg er invitert, men må gi en gave som koster like mye som brudeparet har brukt på meg? Jeg skjønner ikke helt logikken.

Ikke jeg heller. Det der med kuvertpris er noe jeg kun har hørt om her inne i årenes løp. Jeg synes det er en uting å måtte «betale» for invitasjonen ved å gi en tilsvarende gave. Bare tanken gjør meg faktisk muggen. Hvis man først inviterer noen, samme hvor, så betaler man for gjesten. En gave er ikke noe man kan regne med som en selvfølge, og slett ikke verdien på den. En gave gir man fordi man har lyst til det. Det er ikke noe man kan forvente sånn uten videre.

At noen skal fortelle meg hva som er minimumsverdi på en gave jeg skal gi gjør meg så irritert at det nesten frister å ikke gi noe som helst. Og det er vel ikke meningen at man skal ringe og spørre hva jeg koster som gjest, og skal man gi mer til Kari, som skal ha flott middag på hotell, enn til broren hennes, Rune, som skal ha hageselskap med pølsegrilling?

Hilsen Sur

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat