Tråd: Fatphobia
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-21, 12:26   #20
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fatphobia

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Går man ut av døra ser man litt av hvert. Og det går fint an å vise ulike typer mennesker i SoMe uten at det er kroppen som er i fokus.

... ja .... Jeg er en del på SoMe, men jeg er jo ingenting der i forhold til ungdommene mine (selvsagt vanskelig for meg å bedømme både min egen og ungdommene min sin representativitet, men ...)

Jeg tror nok de mediene du henviser til når du eksempelvis nevner at Høye er homofil ikke er det som ungdom leser.

Og at det er kroppen som er i fokus, tja. Jeg er usikker. Jeg opplever vel heller poseringen, lyssettingen og hele "fremtoningen" som det som setter fokus enn klærne i seg selv. Merker jeg har problemer med å "snakke om" eller sette ord på det jeg observerer rent visuelt i SoMe. Men ett eksempel er denne frukten (papaya, melon og appelsin) som en visuell representasjon på det kvinnelige kjønnsorganet i SoMe. Bildespråket overstyrer det tekstlige og "utkonkurerer" det at Høye er på "allsang på grensen" med mannen.

Rotete forklart fordi, jeg "ser" bildene jeg tenker på inne i hodet, men jeg mangler et språk for å snakke om det inntrykket det visuelle gjør - selv når alle vet at det ikke er representativt.