Vis enkelt innlegg
Gammel 04-08-21, 14:53   #122
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.514
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Transkjønnede og idrett

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg er spent på hvordan regelverket endres i takt med at de som etterhvert kommer til å bestemme regelverket kommer i større grad vil ha vokst opp med trans og tvekjønnethet som en normalitet i hverdagen, ikke abnormt.

Gubbeveldet i IOC dør jo ut på et tidspunkt. Åpne klasser? Klasser regulert av testosteron etc uavhengig av kjønn? Valgfritt? Kvalifisering på tvers av klasser, så de beste utøverne i de forskjellige klassene møtes?

Dette tenker eg og på. Men eg trur ikkje løysinga er å inkludere alle kjønn i kvinneklassen. Nettopp fordi kvinner i utgangspunktet opplever så mykje diskriminering i idretten framleis. Eg trur heller løysinga er å tenke nytt rundt dette med klasser på eit overordna plan, der alle kjønn må kvalifisere seg til å delta og bli inndelt i riktig klasse. Sjølv om kvite cis-kvinner er heldig stilt på verdsbasis, er ikkje det eit argument for å sjå bort i frå at kvinneidrett er ein felt som har lang veg igjen å gå. Og mitt dilemma her er at kvinneidretten sin status er slik at dette å inkludere alle unntatt cis-menn i kvinneklassen, blir å sette svake grupper opp mot kvarandre.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat