Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre
Jeg hater rot og skitt, men hater også husarbeid. Har også en mann som knapt hadde tatt i ei vaskefille før han flyttet hjemmefra. Og som har en helt annen definisjon på hva som er "rotete enn jeg har. Dårlig kombinasjon.
Jeg kan faktisk ikke huske sist jeg så bunnen av skittentøyskurven. Rettere sagt kurvene, vi har tre stykker på vaskerommet og to til på soverom/ bad. Og det er ikke fordi det aldri vaskes altså, maskinen går bortimot daglig, minst én vask og ofte flere. Men skittentøyet vil ingen ende ta - når jeg endelig føler meg halvveis ajour på vaskerommet, er skittentøyskurvene på soverommet og hovedbadet stappfulle, og fyller opp kurvene på vaskerommet på et blunk. Med tre små og to store, der de voksne trener regelmessig og dermed produserer enda mer vask har jeg innfunnet meg med at slik må det bare bli i en god stund fremover. Jeg liker å vaske tøy og henge opp til tørk, men hater å legge sammen og ikke minst å legge vekk i skuffer og skap. Derfor blir klærne ofte liggende i klesbaljer og i fine stabler på vaskerommet, og så henter man klærne herfra istedetfor fra skapene. 
Heldigvis har vi fått tak i noen flotte, flinke vaskehjelper nå, som kommer annenhver uke. Det er akkurat passe - da blir huset shinet skikkelig da de er her, så flikker jeg over litt selv når jeg gidder. Dermed gror vi ikke igjen her. 
|