Sv: Konfirmant 2021
Krysser fingrene hardt og lenge for at vi får gjennomført som planlagt til lørdag. Tror jeg har full kontroll. Må bare innom og avtale nøyaktig antall og betale maten hos de som skal levere på vei hjem fra jobb i dag. Overtar lokalet i morgen ettermiddag. Var og hentet all pynten hos ei venninne i går. Flaks for meg at datteren hennes som konfirmeres om 2 uker hadde valgt mørkeblått som kontrastfarge når moren laget masse flotte kunstige blomsteroppsatser. Skal være glad når dette er over. Har glemt hvor jeg har lagt sangene som skal stiftes sammen, så får håpe de ligger der jeg tror hjemme nå, for på jobben var de ikke.
Lørdag fikk vi diktet en hjemmelaget sang. Prøvde meg på at ingen fikk mat på lørdag kveld før sangen var ferdig når vi hadde noen venner på besøk. Men jammen påtok ene gjesten seg oppdraget og satt 1 time etter maten og laget hele sangen. Han var tydeligvis familiens sangskriver. Så da er den i boks også. De andre ungene har jo fått sang av noe faddere eller besteforeldre, men ingen ville det til minstemann, så da måtte jo vi ha en fra foreldrene isteden og jeg kan jo ikke dikte.
|