Sv: Håndhilser man nå?
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Da tenker jeg det kan være lurt å være litt obs på kroppsspråket til dem du skal intervjue. For en veldig stor andel av verden er ikke håndhilsing den naturligste måten å hilse på folk på. Så da syns jeg man bør la være å tvinge det på dem. Spesielt i en pågående (ja, faktisk) pandemi. I en intervjusituasjon sitter du med makten og da må man være ekstra bevisst på dette.
Også syns jeg det er litt rart at du to dager etter det var greit igjen syns det er rart å la være. Etter halvannet år uten, liksom. 
Nja, jeg har faktisk ikke tatt noen møter fysisk i det hele tatt før vi alle var vaksinert, så å si at det er rart at det å oppføre seg pre-pandemisk når man er tilbake i situasjoner man aldri har vent seg til å gjøre på noen annen måte er jo også litt rart. 
Eksempelvis satt jeg ved siden av et ukjent menneske på toget i dag, i en halvtime. Det føltes sært, men før føltes det vanlig. Jeg har ikke savna akkurat den biten, for å si det mildt, men må jo leve med det.
Vi får nesten drøfte felles hva som blir policy på jobbintervjuer, mulig det utgår inntil videre. Samtidig ser jeg ikke for meg at håndhilsingen forsvinner i det lange løp.
Det vil man oppleve ofte i jobben, spår jeg.