Vis enkelt innlegg
Gammel 08-10-21, 08:28   #5
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er en god symaskin?

Kjøp heller en pent brukt eldre maskin enn en billig maskin fra matbutikk, iallfall. Mange eldre maskiner er vel så gode som de billigste fra symaskinforhandler også, så sjekk bruktmarkedet. Og selvsagt, skal du kjøpe ny maskin, så kjøp hos forhandler og ikke i matbutikken. Det handler om både kvalitet, opplæring, service og mulighet for ordentlig hjelp ved reklamasjon osv.

Generelt er Janome, Husqvarna, Pfaff, Bernina og Brother bra maskiner og jeg tror det ofte er litt smakssak om man foretrekker det ene merket eller det andre. Singer hadde gode maskiner før, men har de siste årene fått et skikkelig frynsete rykte. Jeg kjøpte Janome S5 for tre-fire år siden og er selvsagt fornøyd med den, det er en supergod maskin slik man må forvente av en maskin til 12-13000 (symaskiner har steget mye i pris de siste par årene, så jeg kjenner ikke dagens pris), men jeg tror jeg hadde valgt en annen nå. Dette fordi jeg nå syr nesten utelukkende bunader og har da stor nytte av overtransportør. Janome S5 har løs overtransportør som man fester på nålestanga, men jeg synes det er raklete og bråker litt. Andre, dyrere Janomemodeller og blant annet Pfaff har innebygget overtransportør og det er nok en langt bedre løsning. Men dette er mer spesielle behov for viderekomne, kanskje. Ta en tur til de symaskinforhandlerne du har i passe nærhet og se hva de har. Jeg tror du bør regne med 4-5-6000 for en kvalitetsmaskin. Hvis det de mye, så sjekk bruktmarkedet!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat