Sv: Hva strikker du nå?
Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.
Er i gang med Min høstgenser nr. 2, denne gang til Frøkna (den forrige var til ei venninne av henne). Det er fortsatt like pyton å strikke på pinne 12, så det blir ikke flere etter denne. 
Når den er i mål, skal jeg nok strikke meg ei sunnfjordkofte. Blir i så fall med raglanfelling denne gangen også, i stedet for isydde ermer.

Nå holder jeg på med Min høstgenser, Valldal og Sunnfjord på samme tid. 
Måtte ha velegna strikketøy til plandagen på fredag, så da startet jeg på Sunnfjord. Skulle egentlig gjøre ferdig Min høstgenser i helga, men måtte ha en pause fra pinne 12 og fant ut at jeg skulle fikse litt på Valldal, som ble altfor stor ( ). Dette fant jeg selvsagt ut etter at stolper og halskant var ferdige, så de måtte jeg rekke opp igjen. Trøsten får være at jeg ikke hadde sydd belegg på klippekantene enda. Har nå kuttet 5 cm av begge ermene og 10 cm av bolen og strikket nye vrangborder, stolper og halskant - og kofta passer! Utrolig hvor mye lengden har å si for totalinntrykket!
Burde hente fram Min høstgenser igjen nå, men har bestemt meg for å sy på bånd til belegg på Valldal først, så den blir helt ferdig.