Sv: Samværsordninger
Vi har 60/40 og jeg har hovedomsorgen. Ungene er hos far annenhver uke fra onsdag til mandag noe jeg mener er for lenge i og med at far bor i en knøttliten leilighet og de kan verken gå til venner pga avstand eller de kan ha venner på besøk pga plassmangen. Men dette er en kompromiss i et betent brudd og som regel drar de litt seinere eller kommer hjem en dag før.
Annenhver jul og nyttår (ikke begge i samme år), annenhver påske, felles 17. mai og 2 uker ferie hos far om sommeren. Han får en 3dje uke om det er ønskelig.
En av årsakene til at jeg har hovedomsorgen er at han er et rotehue, både når det gjelder penger, eiendeler og tid. Nå i ferien greide han å rote bort fullt regnsett til begge ungene, eldstemann kommer kronisk for seint på skolen (han må kjøres fra far), samt at ungene vil bo her med eget rom og venner i nærheten.
Det positive er at ungene har mer enn en sirkuspappa. De har hverdager, lekser og alt annet som hører med. Han er flink til å stille opp også når det gjelder fotballtrening. Ting som har med skole og barnehage å gjøre, som møter og happeninger i barnehagetid er min sak, det vil han ikke være med på. Helt greit, da har jeg all oversikt.
Vi har et fint samarbeid så lenge han ikke er sur på meg for ett eller annet...
|