Sv: Koronaregler: Vi kan ikke ha gjester på julaften hvis jeg er i fritidskarantene,
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
Om koronatelefonen hadde sagt til meg at hurtigtest holdt, hadde jeg virkelig holdt meg til det.
Nei, de sa PCR for en uke siden. Jeg har ikke sjekket reglene igjen før jeg leste HelseNorge her i går kveld, og tenkte da at de sikkert hadde endret litt på reglene siden vi så, for vi havnet jo i karantene samme dag som det ble skjerpet inn.
Uansett: Nå har jeg tatt negativ hurtigtest, har en negativ PCR fra dag 3 i lomma, føler meg helt fin, og mannen på koronatelefonen sa helt klart at det var lov å ta en kjapp tur på butikken med munnbind på i fritidskarantene. Så da har dette egentlig ingenting å si for vår del, vi er ute av karantene til julaften. Så det handler jo bare om muligheten til å komme seg ut tre dager før, som vi egentlig ikke trenger.
Ingen av oss skal møte noen før julaften nå uansett, julegavene er netthandlet og mannen får lov til å reise på jobb. Og hvis jeg da kan lynraskt hente pakke og kjøpe en liter fløte, så er vi good to go.