Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-21, 21:27   #78
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Her fikk jeg ikke fulgt opp videre, på grunn av sykdom, selvsagt. Jeg skal ikke gå inn på alt som har blitt sagt, men:

Enig i at en oppfordring til "de som har mulighet" i utgangspunktet ikke er noe å bry seg om for de som ikke har mulighet. Utgangspunktet for tråden var ikke slike oppfordringer, men folks tolkninger av dem. Jeg sendte ungene i barnehagen og tenkte det var helt greit før jeg ble oppmerksom på at en del andre i sammenlignbar situasjon sa at de ikke hadde samvittighet til det.

Når det er sagt er jeg ikke veldig fornøyd med slike oppfordringer uansett, jeg tror at de fleste som faktisk har mulighet (typ avspasering de uansett skulle ta ut, tilgjengelige besteforeldre osv.) ville tatt ut ungene fra barnehagen før jul i år uansett. Om ikke annet så på grunn av frykt for smitte og å havne i karantene/isolasjon selv. Synspunktet mitt på dette forsterkes imidlertid av at vår barnehage har oppfordret til det samme når det gjelder søknader om barnehageplass for foreldre i samfunnskritiske yrker, ("tenk på om det virkelig er behov") og det synes jeg er ufint. Fra mitt perspektiv er det åpenbart at man vurderer nøye om man trenger å sende en slik søknad. Samtidig så blir jo gjerne rare regler og retningslinjer til på grunn av erfaring, så det er jo mulig at de faktisk får inn en haug med skikkelig dårlig begrunnede søknader fra foreldre som absolutt ikke har samfunnskritiske yrker. Jeg synes det høres rart ut, men holder muligheten åpen.

Når det gjelder det flere sier om at kvaliteten på tilbudet ikke holder mål, så har jeg jo hatt en mistanke om det en stund, og synes det er bra at det kommer ut. Men hvorfor blir ikke barnehagene da stengt? (oppriktig spørsmål) For ungene med foreldre som er nødt til å jobbe så er det jo like mange ukjente vikarer selv om det er færre barn til stede, så oppfordringer om å hente hjelper ikke dem/oss. Jeg skjønner selvsagt at det er lettere å gi et bedre tilbud til færre barn, men det kan jo ikke være sånn at ungene mine skal ha det så dårlig i barnehagen at jeg må ta dem ut, og dermed miste jobben, liksom. Altså mener jeg at barnehagene må stenge hvis det ikke er forsvarlig drift. En annen side ved nettopp det er jo at det går (tilsynelatende) rundt så lenge foreldre henter i tide og utide, mens problemet ikke faktisk synliggjøres før barnehagen må stenge.

Også må jeg få si meg enig med ingling i at jeg ikke ser hvor påstanden om skyttergraver kom fra i denne tråden.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat