Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?
Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.
Når det er sagt er jeg ikke veldig fornøyd med slike oppfordringer uansett, jeg tror at de fleste som faktisk har mulighet (typ avspasering de uansett skulle ta ut, tilgjengelige besteforeldre osv.) ville tatt ut ungene fra barnehagen før jul i år uansett. Om ikke annet så på grunn av frykt for smitte og å havne i karantene/isolasjon selv.
Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.
Jeg kunne ønske folk sluttet å melde på bare i tilfelle, i år var vi 21 påmeldte , vi var 7 mandag, 9 i går og 4 i dag , få av de har sagt de ikke kommer likevel. Det synes jeg er respektløst rett og slett.
Det er dette vi ser i barnehage som dere foreldre ikke ser. Det er mange som melder på for å ha barnehagen i bakhånd. Og hvert år sitter vi der med mange flere voksne på jobb enn vi trenger. Disse voksne kunne vi sendt ut på ferie eller avspasering. I stedet må vi gjøre unna avspaseringa når det er fullt med barn tilstede.
Jeg skjønner at det føles som en unødvendig beskjed å få. Det spiller på samvittigheten til den enkelte og kan føles ganske hardt om man faktisk ikke kan etterkomme ønsket. Men det er pakka der ute med foreldre som ikke får med seg beskjeder, skal ha det de betaler for (aka bruke plassen i hele barnehagens åpningstid), bare tenker på egen situasjon, ofte glemmer matpakke eller støvler. Så tenker at beskjeden om "de som kan" må tolkes på samme måte som man tolker fellesmeldinger om "husk å send med klær etter vær og sesong"; det gjelder ikke meg.