Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-21, 12:16   #99
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bør hjemmekontorfolk holde ungene hjemme før jul av hensyn til barnehageansatte?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jepp. Og jeg tenker at selv om dette er ekstra ille i år, bør det kanskje skilles bedre mellom denne problemstillingen, og oppfordringene til å bruke barnehagen så lite som mulig fordi vi er midt i en pandemi?

Det er jeg også enig i. Gå i dialog med foreldre om barnet kommer eller ikke. Og så er jeg litt preget av et familiemedlem som tidligere jobbet i barnehage og snakket utrolig mye skit om foreldre. Vedkommende var ikke særlig nådig i beskrivelsen av hvor håpløst det var at noen leverte ungene først og hentet sist og dro hjem for å ligge på sofaen eller dra på shopping eller hva som helst. Noe som sannsynligvis ikke stemte, eller som kanskje var god nok grunn til at barnet hadde det bedre i barnehagen.

Ellers var jeg med min kontorjobb som mange mange andre her i en svært krevende situasjon i mars 2020 med ansvar for drift av datasystemer som skolene bruker i digital opplæring, med ekstremt mye opplæring og spørsmål og koordinering i ordniær arbeidstid (og resten av døgnet). Det var fryktelig krevende å ha et barnehagebarn hjemme, men jeg hadde heldigvis noen ungdommer også hjemme (på vgs) som kunne bidra, men hun gikk mye for lut og kaldt vann. Jeg var så glad hun var 6 år og ikke 2 år!! Og hun hadde jo hatt det bedre i barnhagen enn hjemme når vi som jobbet på hjemmekontoret var sykt opptatt.